zaterdag, november 19, 2005

De Robbie (U2 revisited)

Het zou de titel van een spannend boek kunnen zijn. Maar dat was het spijtig genoeg niet. Integendeel.
't Is te zeggen: spannend was het wel, maar niet op de manier dat je dat graag hebt. Een echt plot was er niet. Geen spanning die stijgt als de hoofdrolspeler bijna bij zijn doel is (of den Jack bijna de Marwan te pakken heeft, maar die dan toch net weer onder zijn ogen kan ontsnappen).
Neen, hier was het gewoon bang afwachten of het ooit eens ging lukken. Zouden we erdoor geraken? Zouden de servers van Goformusic het toch niet vijf minuten uithouden? Lang genoeg om toch een connectie te kunnen maken en die felbegeerde tickets voor het concert van Robbie Williams op 13 juni in het Koning Boudewijnstadion in de wacht te slepen?
Meerdere keren slaagden we er wel in om een stukje verder te geraken: 'connecting to server', maar elke keer, net op einde, server is busy, please try again. Nou moe. Zo kan ik het ook.
Maar zo heb ik bij Coldplay wel tickets te pakken gekregen, dus wie weet komt er nog wel een mail.
Telefoon was ook geen succes. Continu aan het bellen geweest met Scarlet One, Scarlet Mobile, Base, Proximus en Mobistar. Maar het enige dat er af en toe in slaagde om tot een busy te komen, was Scarlet One. De rest geraakte zelfs daar niet. En het enige dat er ook effectief in slaagde om een IVR aan de lijn te krijgen, was - wederom - Scarlet One (zeg nu nog eens dat dat niet goed is!!!).
Maar daar kreeg ik, nadat de IVR mij mijn taal vroeg, mijn klantnummer en of ik voor Robbie Williams tickets wilde en mij nog 2 minuten in wacht liet hangen, de boodschap dat er een technisch probleem opgetreden was en dat ik opnieuw moest proberen of via de site moest gaan. Maar die site werkt ook niet!!!
Al was ook daar iets vreemds aan de hand. Via Internet Explorer kreeg je zelfs geen startpagina te zien op goformusic. Via Moziall Firefox kreeg je die elke keer zonder enig probleem te zien en kon je elke keer aangeven hoeveel tickets je wilde. Al liep het daarna dan wel weer vast, dat is toch wel een vreemd en opvallend verschil.
Ik denk dat ik die IE er toch maar eens vanaf ga smijten en enkel nog Firefox ga gebruiken. En te weten dat iedereen in mijn omgeving dat al doet en het mij al vaak aangeraden heeft. Maar ikke niet luisteren hé.
En dan was er nog SMS. Tja. SMS code uit het Nieuwsblad ingevuld, doorgestuurd en...
Een tijdje later een SMS dat de aanvraag in verwerking was en nog iets later: u bent niet geregistreerd, registreer u eerst via goformusic.
Maar ik ben wel geregistreerd. Al een jaar!!!! En gisterenavond nog eens dubbel gecheckt en alles stond actief.
Eerlijk gezegd vind ik al die toestanden toch maar bedenkelijk. Ik kan heel goed verstaan dat heel veel mensen tegelijk proberen te registreren en natuurlijk krijg je een sneeuwbaleffect van al die mensen die maar blijven proberen. Maar er nooit doorgeraken, bij 100 keer proberen, lijkt me niet normaal. En als je er dan doorgeraakt, loopt het weer mis.
Hebben ze dan echt niets geleerd van het U2 fiasco? Ik denk dat er maandag weer een aantal politici in de kijker zullen proberen te komen met dit fenomeen en weer nieuwe wetten gaan maken om deze volksverloochening te voorkomen.
Blijkbaar waren er wel een pak mensen die erdoor geraakten, want het aantal tickets slonk zienderogen, maar ik snap het niet dat het zo moeilijk moet zijn. En ik werk in de telecom. Ik weet wat voor capaciteit er beschikbaar is in de markt. Dit moet op te vangen zijn, of tenminste in goede banen te leiden zijn.
Volgens mij interesseert het hun echter niet dat het zo moeilijk gaat. Zolang het maar uitverkocht is, kan de rest hun niet schelen. Dat mensen er hartziekten, zenuwcrisissen en echtscheidingen aan overhouden, zal hun worst wezen.
Maar mooi is dat niet hé.
Enfin, misschien dat er straks toch nog een mailtje met goed nieuws in de bus valt, anders zal de Robbie het zonder ons moeten doen.
Tenzij we weer - net zoals bij U2 - daags voordien nog goede plaatsen kunnen vastkrijgen. Dat was toen natuurlijk de max. :-)
We zien wel hé.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: