zondag, september 25, 2005

Houston, we hebben een probleempje...

is een van Bram's favoriete uitspraken dezer dagen. Problemen hebben we niet echt, maar het is wel gigantisch druk. Djeezes. En dat zal er niet direct op beteren, vrees ik.
Op het werk is het een beetje te druk. Vorige week was het bijna elke dag rond middernacht voor het meterke gestopt werd. En dat is eigenlijk veel te laat hé. Deze week weet ik niet of het veel beter zal zijn. Neen, ik weet het wel: het zal niet beter zijn, integendeel waarschijnlijk. Budgettijden de komende weken en dat is meestal heel hectisch. Komt daarbovenop nog het gewone drukke werk, dus je weet hoe laat het is.
En woensdag moeten we even naar de andere kant van het land voor very important private business. Wordt ook crossen, maar da's wel leuk. ;-)
Maar: ik ben vandaag terug beginnen lopen. Jawel. Lopen, je weet wel, sneller bewegen dan stappen, je hart gaat er van in overdrive, je spieren beginnen er van te verzuren zodat je 's anderendaags stijf bent, in het begin voel je je er echt niet goed bij, maar je blijft jezelf voorhouden dat het voor het goede doel is en doet toch maar verder. En ja, ik heb me zelfs voorgenomen om morgen terug te gaan lopen.
Vanmiddag van mijn broers en zussen gehoord hoe goed zij al aan het lopen zijn, dat wil ik ook kunnen. Enerzijds om mijn dieet (of wat daar voor moet doorgaan) een beetje te ondersteunen, anderzijds om mijn conditie (of iets wat daar met de beste wil van de wereld eigenlijk niet voor door kan gaan) een beetje op een deftig of tenminste acceptabel niveau te brengen.
En voor de rest: arbeiten. Men zegt, allez, een belangrijk of wijs iemand heeft ooit gezegd: 'Arbeid macht frei' en dat zal ook wel waar zijn. En arbeid is nodig en op eigenlijk ook wel leuk. Maar er zijn wel grenzen. Meer dan 50 uur per week is misschien iets te veel. Niet? En dat is zonder lunchpauzes en woonwerkverkeer. Dus kom ik alles samen op een week makkelijk tegen de 70 uur aan dat ik met het werk bezig ben. Als ik dan mijn loon omreken naar een 40 uren week, ben ik niet echt goed bezig...
Maar! Ik klaag niet, ik zoek het ook voor een stuk zelf, dus zal ik het maar blijven doen. Maar niet te lang en niet te veel. Er zijn nog andere dingen in het leven van werken alleen, nietwaar?

Blogje ',','

Geen opmerkingen: