maandag, juli 11, 2005

De Vlaamse Nationale feestdag

Gisteren nog iets vergeten te zeggen. Bij de opnames van Radio 2 op het Wapenplein, die vandaag gingen uitgezonden worden, begon Anja Daems over het feit dat we fier mochten zijn om Vlaming te zijn. En direct daarna verontschuldigde ze zich al bijna tegenover alle andere nationaliteiten die er waren dat ze een Vlaamse feestdag aanhaalde.
Is dat niet erg? Natuurlijk moeten we rekening houden met alle andere nationaliteiten die er in ons land aanwezig zijn. En ik wil zeker niet nationalistisch overkomen, want dat ben ik zeker niet. Ik wens niet verdacht te worden van Vlaamse extremistische sympathien ? la VB, maar ik vind wel dat we fier mogen zijn om Vlaming te zijn. En dat heeft absoluut niets te maken met onverdraagzaamheid tegenover andere nationaliteiten. Dat heeft gewoon te maken met onze geschiedenis. En die kunnen en mogen verloochenen. Toch?
Enfin. Deze Vlaamse feestdag is hier net afgesloten met een prachtig vuurwerk net voor ons appartement. Eentje dat lang duurde, veel knalde en heel mooi was. Begeleid door live muziek. Een van de betere die ik tot nog toe gezien heb.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: