woensdag, juni 08, 2005

Dat is nu toch weer typisch...

Ik dacht het nog, en mijn vermoeden werd bewaarheid. Toen ik maandagochtend langs de Freinetschool de Triangel in Booischot reed, bleek deze gesloten te zijn. Pedagogische studiedag zeker. Enfin, er was geen kat, maar de 'intelligente verkeersborden' waar onlangs zoveel rond te doen was, maar die hier al een hele tijd werken, stonden wel lustig te branden dat je maar 30 km/u mocht. Ikke mij daar dus braaf aan gehouden. En toen dacht ik nog: dit is het moment dat de politie hier een beetje verder (waar ze mij onlangs nog te stekken gehad hebben, zo'n 20 m voor het einde van de bebouwde kom) zeker aan het controleren zal zijn. Er zijn geen kinderen in de buurt, het gevaar is veel kleiner dan anders, maar nu moeten ze er zijn, niet om de kinderen en andere zwakke weggebruikers te beschermen, maar wel om de mensen te pakken. En ja hoor, wie stond er een beetje verder aan de linkerkant van de weg, op ongeveer dezelfde plek als vorige keer? Uw vriend de politie. Klaar om u op de bon te slingeren op een plaats waar op dat ogenblik geen fietser of kind in de buurt was.
Hebben die echt niets beter te doen? Als het school is, zie je ze niet. Dan moeten ze ergens anders zijn. Maar als het wel nodig is, als er op moet toegezien worden dat mensen niet met een rotvaart voorbij de schoolpoort scheuren, zijn ze niet te zien.
Enfin, begrijp me niet verkeerd. Ik heb niets tegen controles op maximumsnelheid, ik probeer er mij overal aan te houden. Maar ze moeten niet onnozel doen hé. Controleer als het nodig is en niet als je gewoon mensen wil ambeteren en geld uit hun zakken jagen.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: