dinsdag, mei 10, 2005

De gevolgen van stoppen met roken

Wel, men zegt soms dat men wat bijkomt als men stopt met roken. Ik kan er van meespreken. Meer dan 20 kg, het kunnen er zelfs meer zijn, ben ik bijgekomen sinds ik gestopt ben met roken.
Ik snap het ook niet goed hoe het zo ver is kunnen komen, maar ik besefte het vorige week plots dat ik sinds mijn laatste sigaret wel een beetje ronder en voller geworden ben. Hier en daar zijn een paar bandjes opgedoken die wat op de bandjes van Bibendum lijken, en in het Engels wordt dit fenomeen soms ook wel omschreven met 'love handles', maar ik weet alleen dat ik ze niet zo graag zie.
Mijn wederhelft klaagt niet, maar ik zou ze toch graag een beetje zien kleiner worden. Al heb ik het er niet voor over om opnieuw te beginnen roken, zo wanhopig ben ik niet, maar ik zou er toch graag wat af zien gaan. Het krachtige duitse voedsel heeft er ook geen goed aan gedaan, maar ik ga nog eens een poging doen om te proberen de gevolgen van stoppen met roken wat weg te werken.
Of zou het toch niet enkel aan het roken liggen? Zou het kunnen dat die ene sigaret (of misschien twee) die ik zo'n 20 jaar geleden tijdens een vat van een vriend gerookt heb, niet de oorzaak is van mijn zwembandjes? ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: