dinsdag, april 05, 2005

Papa, heb je mij door de halfpipe zien scheuren?

Als je hier niets ziet, is de upload niet gelukt, komt later zeker in ordeIk kwam even niet bij van het lachen toen onze Bram deze uitspraak deed. Razend is hij om naar de halfpipe te gaan. Uiteraard haalt hij er nog geen halsbrekende toeren uit zoals de geroutineerde snowboarders, maar hij vindt het superleuk om die helling al een stukje op te varen en aan de andere kant opnieuw.
En dus dacht ik: als die gast van zes jaar dat kan, moet ik dat toch ook wel eens proberen. En dus ook ik de halfpipe in. Rustig aan, niet te snel (zou Stijn zingen) maar het ging wel, af en toe eens een hellingkje op en draaien, en man dan krijg je wel een redelijke snelheid ;-)
Maar vandaag zijn we dus naar de Gletsjer gegaan (het Kaunertal) en man, wat een verschil met de sneeuw (of wat daar nog voor moest doorgaan) hier in Fendels. Perfecte, zalige sneeuw, mooie superbrede blauwe pistes, af en toe (voor de beginners) wel een verradelijke afdaling, nodig om de volgende helling te halen, maar ik heb er van genoten. Het enige probleem dat ik had, was dat het eerste stuk, waar den Bram bezig is, soms niet stijl genoeg is en als ik hem probeer te volgen ik moet zien dat ik niet omval van te traag te gaan.
Maar voor de rest super mooie pistes, schitterend uitzicht (op 3000 meter hoogte), stralende zon, lekker warm, niet te veel volk, kortom, de perfecte piste. Het enige nadeel is dat je bijna een uur moet rijden om ongelooflijk hard kronkelende wegen om er te geraken. Maar het was zeker meer dan de moeite.
En morgen terug. Nadat we genoten hebben van de sauna en het galadiner in het zeer goede Erlebnishotel hier in Fendels.
En voor zij die het nog niet mochten doorhebben, het is hier schitterend en ik kom nog lang niet terug :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: