maandag, april 18, 2005

B.H.V. ?

Heeft dit nu te maken met het hele Brussel-Halle-Vilvoorde verhaal of is het puur toeval? Is het de invloed van de franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel? Is het het begin van de invasie uit het zuiden? Is het een teken dat de splitsing er heel snel moet komen?
Ik weet het niet zeker, kan het niet bewijzen, maar wat ik wel weet, is dat ik bijna elke ochtend, als ik de bocht van de E19 naar de grote ring richting Groot-Bijgaarden neem, mijn radio zender heel even overgenomen wordt door een franstalige zender. Niet lang, slechts een speldenprikje, maar voldoende om duidelijk te maken dat er een duidelijke franstalige aanwezigheid is in deze contreien.
Angstaanjagend, zorgwekkend, verontrustend.
Of gewoon het gevolg van een vreemde atmosferische kronkel onder die wirwar van bruggen die daar ligt?
Ik weet het niet, maar ik vertrouw het niet. Ik hou mijn ramen en deuren gesloten als ik daar voorbij rij

Blogje ',','

Geen opmerkingen: