zondag, april 03, 2005

Amai, wat een weer...

Dat is het minste wat je kan zeggen wat het weer hier in Fendels. De hemel is stralend blauw, de zon beukt ongenadig neer op onze nietsvermoedende blanke winterhuiden en de zonnecreme tiert welig. Daarzonder zouden we nu een Kawouterneus hebben (inside joke ;-)
Maar het is perfect. De sneeuw hier in Fendels zelf is niet van de beste kwaliteit, maar ik ben meerdere keren helemaal naar boven geweest, alwaar ik met ware doodsverachting de afdeling van een hardbevroren rode piste aanvatte, maar dat ging allemaal zonder problemen. Niet gevallen, geen enkele keren en aan een redelijk hoog tempo, al brede bochten makend, naar beneden gesuisd. En op dat ijs, ik verzeker u, dat gaat vooruit.
Ik heb mijn grenzen wederom verlegd.
Alleen in het dal begint de sneeuw echt wel een beetje aan kwaliteit verliezen, lees: het begint water te worden, met stukken ijs die echt wel spiegelglad zijn en eigenlijk niet meer te doen.
Maar aangezien de andere 11 van het gezelschap van 12 nog tot het beginnerstadium behoren, blijven we morgen nog één dagje hier alvorens naar de Gletsjer in Kaunertal te trekken, waar de sneeuw - naar men zegt - van heel goede kwaliteit is.
Maar het is superleuk, ongelooflijk goed weer, sneeuw boven eigenlijk nog best doenbaar, en we amuseren ons dus enorm goed. Het weze een hart onder de riem voor zij die in het mooie Vlaamse land de keet recht houden en morgen weer moedig aan de arbeid trekken :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: