donderdag, maart 17, 2005

Ik wil poetsvrouw worden bij de Europese Commissie...

In de Trends van deze week (één van mijn laatste exemplaren btw, want dit is een van de slachtoffers van mijn tijdschriften reorganisatie, en nu begin ik het te lezen natuurlijk ;-), hebben ze het over de lonen van de medewerkers van de Europese Instellingen.
En dat komt er op neer dat die mensen beestig veel verdienen. Dat was natuurlijk al lang geweten, maar dat een poetsvrouw (Spaanse weliswaar met ontheemdingsvergoeding, huishoudgeld, kinderbijslag en studiegeld) 4090 Euro netto per maand verdient, is er toch wel wat over.
Ik heb alle respect voor een poetsvrouw, zeker weten, maar als zij al zoveel verdient, wat moet een topmanager dan verdienen?
Wel, die verdienen daar zo'n 15.334 euro netto per maand. Of meer dan 600.000 BEF netto per maand.
Man, toen ik begon te werken, moest ik daar een heel jaar voor werken en langer. En die hebben dat op 1 maand. Dat is toch niet helemaal juist hé. Dat is er een beetje over.
Dan ben ik toch maar nen arme sukkelaar.
Maar ja, het is niet voor niets dat die jobs zo gegeerd zijn. En bovendien, als je eens benoemd ben, is dat quasi voor het leven, er wordt daar nooit iemand afgedankt. Er zijn sectoren waar dat wel anders is...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: