maandag, maart 07, 2005

Een nieuwe evolutie in het virus gebeuren...

misschien bestond het al langer, maar ik heb vandaag voor het eerst een instant messaging virus aan het werk gezien. Eentje dat constant bestand probeert door te sturen naar iedereen in de adreslijst van de besmette persoon. En uiteraard geen gewone bestanden, maar wel .pif toestanden die echt geen leuke dingen met je pc doen.
En die door een gewone virusscanner die op emails scant niet herkend en tegengehouden worden.
Bangelijk gewoon. En heel gevaarlijk, want daar verwachten mensen zich niet aan. Dat er virussen in emails zitten, ja, dat zijn mensen wel gewoon, maar dat die nu ook via MSN doorgestuurd worden, dat is een ander paar mouwen.
Enfin, ik ben virus vrij gebleven, maar het is toch wel opletten geblazen. Tijd dat die mannen van Microsoft hier ook iets op vinden. En gelukkig gebruik ik normaal gezien Trillian Pro, die is wat beter op dat gebied, die laat je niet zo makkelijk attachment accepteren als MSN, anders was het nog een grotere ramp geweest.
En by the way, heb sinds vorige week of zo Trillian Pro 3.1. Echt wel een heel leuk IM ding. Veel beter dan MSN, volgens mij ook beter dan GAIM, (al is dat misschien gewoon gewoonte), maar zeer handig in gebruik, met heel veel features en vooral het voordeel dat je MSN, Yahoo, ICQ en AOL in één programma kan combineren. Wat GAIM ook wel kan, maar ik vind de gebruikersinterface van Trillian gewoon beter.
En het kost bijna niets, dus voor dat geld moet je het ook niet laten. Voor 25 dollar krijg je de volledige pro versie met alle updates. Da's toch geen geld joh. ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: