maandag, maart 14, 2005

Een nieuw broertje voor den Bram....

Vandaag te horen gekregen dat den Bram een nieuw broertje krijgt. Van een verrassing gesproken. Normaal gezien weet de vader dat wel als er zo iets op komst is (of toch als hij het kan verwachten), maar bij mij kwam het als een complete verrassing.
Natuurlijk ben ik er blij mee, heel blij, maar het deed toch effe raar, want dat zat niet echt in de planning. Maar gepland of niet, onze Georges is meer dan welkom. Natuurlijk!
We hebben het dan ook maar direct tegen den Bram gezegd, en hij was er heel blij mee. Hij begreep het wel niet zo goed, maar dat zal wel komen met de tijd. Het is natuurlijk begrijpelijk dat het even vreemd overkwam bij onze Bram, want niet elke jongen van zes krijgt plots te horen dat hij er een broertje van twaalf bij krijgt, die zwart is en in Malawi woont. Maar hij heeft het heel goed opgenomen ;-)
Neen, voor dat de roddels in het rond beginnen vliegen, Els is dus niet zwanger, maar we hebben van Plan International een nieuw zoontje gekregen. Ons vorig zoontje, Kaluleke, is 18 geworden en dan komen ze niet meer in aanmerking voor financiele adoptie. En dus hebben we een nieuwe zoon. Georges. De derde al ondertussen. Mijn eerste zoontje is ooit met de noorderzon vertrokken, waarna ik Kalule geadopteerd heb en nu is het dus de beurt aan Georges.
Kalule, het ga je goed, ik hoop dat je iets moois van je leven maakt, en ik hoop dat ik Georges en zijn familie wat kan helpen om ook iets moois van hun leven te maken.
En voor zij die ook een zoontje of dochtertje op deze manier willen adopteren: Plan International.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: