donderdag, maart 24, 2005

De kokers van Joyce...

Awel, nu ben ik misschien helemaal gekke dingen aan het vertellen, maar hebben jullie er al ooit bij stil gestaan wie de kartonnen kokers maakt waar je wc papier opzit? Waar behangpapier op zit? Waar inpakpapier opzit? En waar nog zovele andere dingen opzitten?
Ik niet, maar vanavond toen ik naar huis reed, zag ik ineens een vrachtwagen rijden, met daarop de tekst: Joyce, kartonnen kokers.
En toen wist ik direct wie - wellicht toch een groot aantal - van die kartonnen kokers maakt. Neen, niet Joyce de Troch, allez, dat denk ik toch niet, ik zou niet weten wat zij met kartonnen kokers moet beginnen. Alhoewel... ;-)
Maar het is dus gewoon Joyce. Een anoniem bedrijf dat zonder veel in de openbaarheid te komen zijn ding doet. Iets waar we nooit bij stilstaan, maar wat we allemaal dagelijks gebruiken. En zo zijn er wellicht honderdduizenden bedrijven. Die elke dag zorgen dat wij ons normaal leventje kunnen leiden, maar die altijd anoniem blijven.
Voor al deze mensen en bedrijven: hip hip hip, hoera! :-) Bij deze roep ik 24 maart uit tot dag van de anonieme, ervoor zorgende dat wij ons ding kunnen doen, bedrijven! Laat dit vanaf nu elk jaar een feestdag worden!

Blogje ',','

Geen opmerkingen: