dinsdag, februari 15, 2005

Het zijn die tandartsen van vroeger niet meer...

Vroeger was een tandarts een beroep dat zich niet commercieel opstelde (allez, dacht ik toch niet), maar dat er voor zorgde dat je tanden in orde bleven. Met of zonder afschrikwekkende beelden van tanden die zonder verdoving getrokken werden of tanden die niet verdoofd geraakten en waar de tandarts dan (Rik van Benedenti) je gerust stelde door te zeggen dat hij een verse boor zou gebreuken om door de tand tot op de ontstoken zenuw te boren, zodat het niet zoveel pijn zou doen.
Waarbij Ann (ook van Benedenti), bijna iets kreeg en de Rik aanmaande om het toch wat rustiger aan te doen. Maar Rik slaagde in zijn opzet, hij boorde door de tand tot op de zenuw. Ik sprong maar een halve meter de lucht in en mijn zenuw geraakte eindelijk, na zo'n zes spuitjes, verdoofd.
Over deze praktijk gaat het dus. Maar voor zij die denken dat ik nu negatief tegenover hen sta, helemaal niet. De Rik is een goede tandarts, alleen is hij een beetje harder dan Ann. Die - zoals de folder die we net mochten ontvangen zegt - menig patient door haar zachte aanpak van zijn of haar tandartsenfobie afgeholpen heeft. Alleen doet Ann geen gewone tanden meer, maar is het Karin die dat van haar overgenomen heeft. Die trouwens ook een zeer goede en zachte tandarts is.
Maar waar het hier dus over gaat: deze tandartsenpraktijk: Benedenti, die vroeger praktijk op ongeveer 1 kilometer van mijn woonst hadden, stopper er hier mee en verhuizen alles naar de praktijk in Herentals waar ze ook al zaten.
En daartoe hebben we een mooie vierkleurenfolder gekregen, waarin iedereen voorgesteld wordt. Indrukwekkend. Praktijken die we van tandartsen niet echt gewoon zijn. Maar wel mooi.
Alleen zal het nu wat verder worden om onze tanden elke zes maanden te laten controleren. En dat is minder praktisch. Want in Herentals is er heel weinig parking en het is gewoon een stuk verder. Dat hadden ze echt niet moeten doen.
Maar ja, tanden zijn belangrijk hé, ik heb ze nog allemaal, op mijn wijsheidstanden na, waarmee ook mijn wijsheid vertrokken is, en ik zou ze nog wat willen houden.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: