zondag, februari 13, 2005

Het verstand van Vlaanderen

Ik geef het toe (met het schaamrood op mijn wangen), maar ik heb vanavond naar VTM gekeken. Naar het verstand van Vlaanderen. (vorige week trouwens ook). Niet omdat ik zo'n fan ben van VTM, wel omdat wij graag naar kwissen kijken. En deze was zeker leuk.
Ongelooflijk om te zien hoe de missen van Vlaanderen over het algemeen volledig beantwoorden aan het cliché van de domme blondjes. Want de meesten zijn blond en dom. Tanja Dexters bijvoorbeeld. Die wist gewoon niets, helemaal niets.
Maar waarom verbaast me dat niet?
Maar Rani De Koninck doet het dan weer wel goed, en wat voor kleur van haar heeft zij? Juist ja, bruin. Enfin, waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat alle blondjes dom zijn, want ik ken zeker wel een aantal blondines die ver van dom zijn, maar als je dom bent, fotomodel, BV en bij VTM werkt, is de kans toch wel redelijk groot dat je IQ iets lager ligt dan de maximum snelheid op onze Belgisch autosnelwegen. Misschien zelfs lager dan de maximum snelheid buiten deze snelwegen ;-)
Nog een andere bemerking hierbij. Vorige week deed Ben Crabbé het schitterend in zijn aflevering, samen met nog een paar andere VRT corifeen. Vandaag doet Rani als VRT werkneemster het ook het best.
Ik denk, allez, ben er vrij zeker van, dat als je alle VRT mensen tegenover de VTM mensen zou zetten dat er een duidelijk verschil in intelligentie ten toon gespreid zou worden. En dat is iets waarvan iedereen direct zou zeggen: ja natuurlijk. Maar eigenlijk is het toch niet zo normaal. Want ze maken allebei tv. Ze moeten allebei de aandacht van de kijker trekken en hem tevreden stellen. Al doen ze dat wel iets anders.
Enfin, reden te meer dus om eigenlijk naar de VRT te kijken en VTM tot het strikte minimum te beperken. Is echt niets voor mij.
Nope, ga subiet nog naar Het Eiland kijken, in uitgesteld relais, wegens fuifbezigheden gisterenavond ;-) Dat zal beter zijn dan het aanschouwen van al dat dom blond geweld :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: