woensdag, januari 05, 2005

Ze moesten een wet maken...

Zoals mijn oom Leon-zaliger vroeger vaak zei: "Ze moesten er een wet voor maken...". Wel ze moesten een wet maken om te verbieden dat er nog leken bestaan op computergebied! Van zodra mensen weten dat je beetje van computers kent, heb je het aan je rekker, ben je gejost, heb je het zitten.
Zo ook mijn jongste broer. Nieuwe pc gekocht, ging die zelf installeren. Jaja. Ik had hem nochtans voorgesteld dat ik hem die ook wel kon bezorgen (neen, ik verkoop geen computers, maar heb connecties, allemaal heel kosjer hor, ben maar de transporteur ;-), maar neen, dat was niet nodig.
Jaja. Vanavond telefoon: mijn boxen werken niet. Steken ze in? Ja. Hmmm. En mijn videokaart is niet goed geinstalleerd, en mijn modem doet het ook niet (foei foei foei, nog werken met een inbelmodem, op 50 kbits, en dan nog durven klagen dat het traag is, had bijna telefoon dichtgesmeten), en mijn usb controller, en...
Allez, ikke er via de telefoon aan begonnen. Was er geen cd bij die pc? Euh, neen, of ja, misschien toch. Allez, ga naar control panel, system, hardware, apparatenbeheer, de gele vraagtekens, klik rechts en kies stuurprogramma bijwerken.
Na wat zoeken was het meeste geinstalleerd. Maar USB controller niet. Wel, via internet updaten dan maar, maar die modem werkt niet. Na nog wat zoeken (op afstand is dat toch niet zo evident met een leek aan de andere kant ;-) ook daar in geslaagd, en het meeste werkt. USB controller nog niet, maar ik denk dat ik eerst SP2 erop moet zwieren. Maar over een analoge modem is dat niet alles. Ik ga de cd dus bestellen, maar meer dan 1,5 uur aan de lijn gehangen om dat ding een beetje deftig werkend te krijgen.
Ik ga in het vervolg zeggen dat ik houthakker ben, dan laten ze mij misschien wat meer met rust ;-) Maar ik vrees dat het alleen maar erger gaat worden. Moet nog 4 Scarlet One's gaan installeren en nog een PC helemaal herinstalleren.
Ik ga me dat t-shirt toch echt moeten aanschaffen :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: