zondag, januari 16, 2005

Noeukes tijd...

De perverts onder jullie gaan dit natuurlijk verkeerd lezen ;-) - ik moet toegeven dat het een rare bijklank heeft - maar ik heb het hier dus wel degelijk over het Franse noeud. Strikje. Bowtie. Nondejuke, en ik weet niet wat nog allemaal voor mooie benamingen men heeft voor het vlinderdasje.
Ben een paar oude video's aan het overzetten op HD. Oude trouwvideo's van tien, vijftien jaar geleden. En als je dan die klederdracht ziet, die afgestreken venten met hun driedelig maatpak en strikjes, de vrouwen in fleurige rokjes en al even kleurige jasjes, dan kan je een lach met moeite of niet onderdrukken. Toen was dat zeker mooi en in, maar ik denk dat nog heel weinig mensen 'want to be caught dead in it'.
Enfin, dat zullen ze binnen tien jaar ook wel zeggen van de kleren die we nu aanhebben zeker? Dan lopen we allemal rond in futuristische plastieken pakjes, zoals in Buck Rogers, Battlestar Galactica of andere sci-fi series.
Of lopen we allemaal terug met olifantenpijpen, enorm brede kragen op onze discohemden met bloemen en andere fleurige motieven en hebben we kilo's gel in ons haar dat blinkt als een spiegel en recht omhoog staat (bij mij is die kans echter heel klein, want tegen die tijd zal ik de gel op mijne schedel mogen hangen ipv op mijn haar ;-)
Alleen de toekomst zal het uitwijzen, en wie zolang leeft, zal het zien...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: