zondag, januari 30, 2005

De parkeerlus van Herk

Ja, wat moet ik daar nu over zeggen. Herk-de-Stad is, zoals de naam het zelf zegt, een stad. Maar geen stad in de zin van een grote, dichtbebouwde omgeving, met heel veel inwoners, enorm druk verkeer en nood aan een goed uitgebouwde parkeerinfrastructuur. Neen, een stad op basis van historische gegevens. Omdat Herk in de middeleeuwen (of ergens rond die tijd ;-) een belang handelscentrum was.
Maar nu heeft Herk sinds een tijdje een parkeerlus. Als je Herk binnenrijdt, moet je helemaal rond rijden, alles is eenrichtingsverkeer geworden en overal staan borden waar je parkings kan vinden.
Nu is het wel zo dat je te voet op vijf minuten Herk kan doorkruisen. Dus veel nood aan grote externe parkings is er zeker niet, maar ze zijn er wel. De parkeerplaatsen van de parkeerlus.
Als je het mij vraagt, dan is dat wel een beetje overdreven. Ik wil het woord grootheidswaanzin niet in de mond nemen, maar het nut van dit soort toestanden zie ik echt niet in. Net zoals menig herkenaar trouwens.
En neen, ik heb me er niet meer mee te moeien, want ik woon nu al bijna negen jaar niet meer in Herk, maar toch vind ik het een beetje overdreven. Maar soit, het bestuur zal er wel z'n redenen voor gehad hebben zeker...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: