vrijdag, december 17, 2004

Valere rules

Wel, vanavond nog eens een goed concert gezien. Met onze Valere hé, aka Jo Vally. En ja, vooraleer iedereen hier in lachen uitbarst of mij veroordeelt voor mijn misschien niet zo bij de tijdse smaak, lees even verder om te zien waarom ik daar naartoe ging.
Els, mijn vrouw, is oa dirigente van Vivace, een zangkoor uit Heultje, die gevraagd werd door Jo Vally om samen met hem drie kerstconcerten te verzorgen. Waarvan vanavond het eerste was. En als goede echtgenoot ging ik dus kijken en luisteren.
En ik moet zeggen: Vivace was goed. En Jo Vally, wel, niet echt mijn ding, al viel het wel mee, met al de kerstliedjes die wel pasten in de kerstperiode. Dus, niet zo erg, zeker niet toen hij mijn eerste kennismaking met de populaire muziek ten berde bracht. En nu gaat iedereen zeker heel hard lachen, maar voor ik de rockmuziek ontdekte, ik moet toen ongeveer acht jaar geweest zijn, heb ik een cassette van Freddy Breck in een cassettespeler gestoken en werd ik begeesterd door Uberall auf der Welt. Ja, ik weet het, dat is echt not done, maar even later ontdekte ik dan Queen, U2, Simple Minds en dat soort bandjes en heb ik me nog net op tijd kunnen bekeren. Maar ik blijf het toch wel een redelijk ok nummer vinden.
Maar neen, ik heb het niet op CD, noch op plaat. Ik zal het niet meer actief gaan opzoeken, maar als ik het zo nog eens hoor, is het best te pruimen.
Maar voor de rest: ik ben een rocker in hart en nieren en heb net de verzamelaar van Pearl Jam aangekregen. Moet hem nog beluisteren, maar dat is toch echt meer mijn ding ;-)

Maar Els heeft dat heel goed gedaan. Ondanks de stress die haar toch wel een klein beetje overmand had. :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: