dinsdag, december 14, 2004

Parlementairen op dieet...

Ik kon heel even niet volgen toen ik straks op de radio hoorde praten voor dieet voor parlementairen. Ik kon me moeilijk voorstellen dat ministers zich nu ook al gingen bezighouden met het dieet van de parlementairen. Dat ze gingen bepalen wie wat mocht eten en hoe zwaar ze mochten wegen.
Dat zou echt wel iets voor kafka zijn om te bekijken.
Maar het bleek dus eigenlijk iets anders te zijn. Die eed van de parlementairen. Die eed die ze afleggen als ze in het parlement aankomen. Waarin ze getrouwheid zweren aan de koning en de grondwet en nog een paar van die dingen. Die willen ze aanpassen.
Lijkt me ook iets voor een minister die niets beters te doen heeft. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe het land of zijn burgers beter zullen worden van deze aanpassing, maar als er een minister is (ik weet zelfs niet meer welke) die het nodig vindt zijn of haar tijd hieraan te besteden, moeten ze dat weten.
Maar ik zou mijn belastinggeld toch liever elders aan besteed zien.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: