donderdag, december 09, 2004

Oh nee diarree....

Ikke niet neen, dank u. Al ben ik wel een beetje gestresseerd door het evenement van morgen avond (je weet wel, de voorstelling van mijn tweede boek in het gemeentehuis van Westerlo. Maar diarree heb ik niet.
Neen, ik heb het op de reclame campagne die nu op de radio loopt. Voor Immodium instant als ik me niet vergis. Wel, dat is dus waar de moderne maatschappij naartoe gaat. Diarree? Pilleke pakken. Pijntje hier? Pilleke pakken. Voor alles direct een pilleke pakken en niet naar de oorzaak gaan zoeken. Goe poeier...
Natuurlijk kan iedereen dat al eens overkomen, mij ook, en natuurlijk moet je niet direct naar de dokter gaan lopen als de vooruitgang van de achteruitgang als eens een beetje vlotter gaat dan normaal. Maar je mag toch ook niet altijd zomaar medicijnen blijven nemen zonder dat je weet wat er echt aan de hand is. Dat komt waarschijnlijk niet goed en dan ga je symptomen van wat er misschien echt wel aan de hand is, niet herkennen of veel te laat herkennen.
Neen, ik ben niet zo'n voorstander van al die pillendraaiers die je direct volproppen met vanalles en nog wat. Daarvoor heb ik in het verleden al veel te veel rommel moeten slikken. Als ik nu naar de dokter ga en met zeven voorschriften naar huis kom, dan haal ik er daar meestal maar één of twee van en neem ik die dan nog niet altijd. De meeste dingen gaan wel vanzelf voorbij.
Niet alles natuurlijk, soms moet je echt wel medicijnen slikken - zoals bijvoorbeeld als er een Sri Lankeese parasiet in je voet zit, hé Dipfico ;-), maar liefst niet te snel. Da's voor niks goed!

Blogje ',','

Geen opmerkingen: