dinsdag, oktober 19, 2004

Tekenen aan de wand...

Valt het jullie ook op dat de berichtgeving de laatste tijd weer wat minder positief is? Misschien valt het mij meer op, ik weet het niet, maar als ik hoor hoeveel bedrijven er nu weer ontslagrondes aankondigen, dan is dat niet goed.
We komen net uit de dotcomcrisis waar het schering en inslag was dat er dagelijks duizenden mensen aan de deur gezet werden, en het leek weer beter te gaan. Het aantal failliessementen nam af, het aantal ontslaggolven was aan het slinken, maar nu heb ik het vreemde gevoel dat we terug de andere richting uitgaan.
Ik wil niet negatief doen, absoluut niet, ik heb niets te kort, en zie de toekomst rooskleurig tegemoet, maar het valt me gewoon op.
Wat wel anders is, is dat het voordien allemaal telecom/internet, kortom dotcom bedrijven waren, en dat het er nu op lijkt dat het meer klassieke bedrijven zijn. Is dat goed of niet? Ik weet het niet. Is het een vertraagde reactie op de problemen van de afgelopen jaren? Of is het een voorbode van iets nieuws?
Ik hoop in elk geval van niet. Wat mij betreft, heb ik genoeg reorganisaties meegemaakt (gelukkig ook overleefd, maar leuk is dat absoluut niet.)
Enfin, we zien wel he.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: