vrijdag, oktober 01, 2004

Dit kan toch niet meer

Stel je het volgende voor: een buschauffeur van de lijn, die een drukke straat moet oversteken en dat met een hand doet, want wat heeft hij in zijn andere hand? Juist ja, een GSM. En wat is hij daarmee aan het doen? Juist ja, aan het bellen. En zitten er passagiers in die bus? Natuurlijk zitten er passagiers in die bus.
Dat is toch echt niet normaal meer. Hoeveel mensen zie je nu niet bellen met hun gsm in de wagen en het is toch oh zo gevaarlijk. Ik heb het ook al voorgehad. Ik heb dan wel een carkit (op dit ogenblik zelfs twee, want ik rij met twee GSM's rond, kwestie van te laten zien wat voor werk ik doe ;-), maar als je onderweg een smsje stuurt, moet je verdomd goed opletten dat je geen wagens ramt of ergens oprijdt. Het is al oh zo close geweest...
Ik doe het dus niet meer (smssen en bellen achter het stuur he ;-), want het is archiegevaarlijk. En wat kost een carkit nu nog? Twee keer niets. En dan nog met een bus, met de verantwoordelijkheid over de mensen die erin zitten. Het kan niet, het mag niet, het is te gevaarlijk.
En ik ken er wel een paar die echt blindelings kunnen smssen, die hoeven hun ogen niet van de weg te halen om dat te doen (;-), maar ik kan dat zo goed niet, dus voor mij is het echt wel taboe. En voor een buschauffeur helemaal...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: