dinsdag, september 28, 2004

Rick de Leeuw in levende lijve

Op zo'n vijf meter van mij vandaan heeft Rick de Leeuw vanavond zijn ding gedaan in de bib in Westel. Hij was goed, heel goed, heel onderhoudend, aangenaam, grappig, kortom goed.
Mijn zijn bekende slungelachtige bewegingen, zijn verstrooide houding en zijn stotterende uitspraken komt hij heel natuur en gewoon over. Helemaal geen hooghartige vent, maar een sympathieke kerel die kwam voorlezen uit zijn nieuwste boek, doorspekt met gedichten uit vorige bundels en verhalen uit zijn leven. Met hier en daar dan nog een lied dat hij op prachtige en zeer doorvoelde wijze ten berde bracht.
Rick de Leeuw is een klassebak. Hij kan prachtig zingen, heeft een wondermooie stem, hij kan schitterende gedichten schrijven en zijn boeken zijn ook zeer aangenaam om te horen (lezen moet ik nog doen). Kortom, een entertainer zoals ik er ook wel eentje zou willen zijn.
Ik schrijf alleen nog maar boeken, zingen kan ik niet, en een zaal een hele avond geboeid bezighouden, wel, daar zal ik nog een beetje voor moeten oefenen ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: