woensdag, september 22, 2004

IM Bots

Het bestaat blijkbaar al een paar jaar, maar nu maakt het opmars in de States. Ik heb een tijdje geleden al eens de Teletekst bot van MSN doorgekregen via Highfly, maar die kan ik niet meer vinden. Nu zijn er blijkbaar ook een pak beschikbaar voor AIM (AOL Instant Messaging) en aangezien ik nog ergens een accountje liggen had, heb ik die maar even geactiveerd.
We vinden in de selectie een heleboel, maar die wil je niet allemaal hebben.
Wie heb ik wel? De AOL Buddy, die geeft je je horoscoop, een woordenboek, beurskoersen, het weer, nieuws, etc.
Wall Street Journal (WSJ) geeft je online het laatste nieuws. En dan is er nog een bot die Who Wants to be a Millionaire kandidaten online helpt met hun spelletjes. Goe gezien ;-)
En er zijn de Yellow pages. Maar eentje die zeker leuk moet zijn, maar die ik voor mijn eigen veiligheid niet geinstalleerd heb, is Zola. Een futuristisch uitziende dame die haar diensten met graagte aan jou verleent om spelletjes te spelen. Daar zal ik maar niet aan beginnen, wil ik nog een beetje normaal leven overhouden ;-)
Een evolutie die we zeker op de voet moeten volgen...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: