donderdag, september 23, 2004

Ik ben populair...


Of beter. Ik was populair. Neen, nog juister, mijn naam was populair, maar tegenwoordig worden er al wat minder Luccen geboren. Al kan je je de vraag stellen of deze theorie juist is. Misschien worden er wel veel Luccen geboren, maar worden ze door hun ouders zo niet genoemd. En moeten ze hun leven verder zonder te weten dat ze eigenlijk Luc heetten. Met een gevoel dat er iets ontbreekt in hun leven, iets dat ze niet kunnen duiden, dat ze niet voelen.
Maar daar ging het hier eigenlijk niet over ;-). Waar het wel over gaat, is te weten hoe vaak je voornaam voorkomt in dit belgenland. En dat kan je hier vinden. Is iets anders dan de achternaam, die je hier kan vinden. Maar zeker net zo interessant. Zo mocht ik leren dat mijn voornaam zelfs meer voorkomt in Belgie dan Jan. Had ik nooit verwacht. Mijn dag is weer goed ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: