maandag, juli 12, 2004

Ieder op toer is niks teveel

zeggen ze bij ons. Wel, voor mij hoefde dat niet echt, want na onze Bram, Els en mijn schoonmoeder is het mijn beurt om ziek te worden. Gelukkig niet zo erg, alleen een goei snotvalling. Wat hoofdpijn, hoesten, keelpijn en koorts. Niets dat ik niet kan overleven en niets wat een paar goei Perdolannekes niet kunnen verhelpen (mono natuurlijk, want ik ben allergisch voor acetylcalecylzuur.)
En dus hebben we ons toch nog heel goed geamuseerd. Zaterdag was het een schitterende dag. Stralende zon, warm, de hele dag helderblauwe lucht. Echt waar, de binnenlanders zullen het wellicht niet geloven, maar het was zalig. 's Avonds nog naar de Ketnetband op het Wapenplein gegaan, waar onze Bram super van genoten heeft. Meezingen, meeklappen, meebrullen en dat grotendeels op mijn nek. Ik voel het nog.
Gisteren was het ook redelijk goed. Veel gewandeld en dan naar het zandsculptuurfestival in Blankenberge geweest. Ik moet toegeven dat het indrukwekkend was. Het was niet de eerste keer dat we er naartoe gingen, maar het was wat mij betreft wel de beste. Mooi.
En vandaag, wel het viel nogal mee. We zijn niet nat geworden. Het was meestal droog, we zijn nog eens een lang toerke met de fiets gaan doen, dus wat Frank de Boosere er ook van mag zeggen: het weer aan de kust valt nog wel mee. Natuurlijk is het niet het schitterende zomerweer van vorig jaar, maar dat is spijtig genoeg eerder uitzondering dan regel.
En morgen gaan we naar Plopsaland. Gert Verhulst en de zijnen nog wat rijker maken. Maar onze Bram vindt dat superleuk, dus gaan we dat even doen. En het belooft morgen goed weer te worden, dus.
Ondertussen schiet ook mijn nieuwe boek behoorlijk goed op. Heb al zo'n 160 bladzijden geschreven en er zijn er zeker nog een pak op komst. Het is al heel spannend geweest, maar de climax moet zeker nog komen. Het wordt echt goed. Al mag ik natuurlijk niets anders zeggen hé.
De cover van Meriumbe II is ook bijna klaar. Ik heb al een preview gezien, maar er moeten nog een paar dingetjes aan veranderd worden. Zodra hij klaar is, zal ik hem met de wereld delen. Goed hé. Spannend allemaal. Mijn tweede boek en het tiende (of zo) aan het schrijven. Wie had dat toch ooit gedacht? :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: