zaterdag, juli 24, 2004

Het Word met grote bestanden probleem

Ken je dat: als je in Word een document van zo'n 80 blz of meer opent dat je computer ineens op 100% cpu begint te draaien?
Neen, wel ik wel. Ik had het met de Dell van het werk waar ik vroeger op werkte, en ik heb het met mijn eigen ASUS laptop waar ik nu op werk. En misschien hebben de meesten van jullie niet veel te maken met zulke grote bestanden, waarschijnlijk zelfs niet, maar als je boeken schrijft, is 80 blz niet zo veel. En dan spreek ik niet over het equivalent van boekblz. Want daar zit je direct aan. Op een blz van mij staan zo'n 2,5 boekblz.
En dus zit ik al even over de limiet en draait dat beestje constant op rond de 100% cpu. Gelukkig kan deze er beter tegen dan die oude Dell, maar toch. De batterij houdt het veel minder lang uit, dat ding wordt warm, die ventilator blaast de hele tijd. Niet te doen.
En nu heb ik het document gesloten en hoeveel cpu wordt er verbruikt ? Zo ongeveer 0%. Dank u Bill Gates, echt schitterende software. Echt waar... NOT ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: