zaterdag, juni 05, 2004

Mijn hofke

Daar ben ik weer met mijn hofke. Heb er vandaag weer verdomd hard in gewerkt. Voormiddag voornamelijk een boel 'commiskes' gedaan, maar eens thuisgekomen aan de slag gegaan. Tijdens het vluchtig eten van wat fast food (alhoewel wel een stuk gezonder, maar gewoon 'fast') de spaghettisaus nog opgezet met mijn speciale, geheime ingredienten.
En dan den hof in. Wingerd bijsnoeien, want die ging de goot in. Coniferen uit de rozenboog snoeien, de achterkant van de haag langs de kant van de buren snoeien (waarvoor ik door de haag moest kruipen en waarbij ik mocht genieten van de fantastische uitlaatgassen van mijn benzine-haagschaar voor coniferen).
Dan nog drie nieuwe blauwe regens geplant tegen onze nieuwe pergola. Waarna ik de hele tuin gehakt heb. Alle perkjes onder handen genomen en onkruid gekilled. Om daarna aan het echte, grote werk te beginnen, het scheren van de buxus hagen. Ongeveer 250 meter aan buxus hagen en bollen allerhande. Een heel werk, maar 90% is gedaan. Enkel nog twee kleine haagjes en een aantal bollen te doen. Een verdomd hard werk, mijne rug heeft het geweten, maar gelukkig heb ik voor de buxus een electrische haagschaar, even goed, fijner van mes en zonder die vreselijke, bijtende uitlaatgassen. En al zeg ik het zelf (maar niet alleen ik zelf, ook verschillende andere mensen) de haagjes zijn verdomd fijn geschoren. Ik word nog nen echte stielman.
Als ik het op mijn huidige job helemaal moe zou worden, kan ik nog altijd tuinman worden hé. ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: