maandag, mei 17, 2004

Een spoor, een spoor, ik zie een spoor

En waar leidt dat spoor naartoe ? Naar Vilvoorde natuurlijk. Waar anders ? Heeft u het vanmorgen niet gezien ? Tenminste als u over het viaduct van Vilvoorde gekomen bent. Er is een spoor verdwenen. Yep, van de vier sporen op het viaduct die er vrijdag nog waren, zijn er nu nog maar drie.
En is er eentje terug een pechstrook geworden. Wat op zich zeker niet slecht is, want als je de pech zou hebben om op dat viaduct in pan te vallen, dan was de ruimte die je had om professioneel in pan te staan beperkt tot onbestaande.
Een neveneffect van deze pechstrook is wel, vrees ik, dat er nu ruimte is voor flitsers om te gaan staan. En geef het nu eens eerlijk toe : wie houdt er zich altijd aan die 90 km/u die je als gewone wagen mag rijden op het viaduct ?
Euh, tja, awel, ttz. Juist dus, de meerderheid niet. Dat wordt dus opletten geblazen. Want ik heb echt geen zin om nog eens zo'n superboete in mijn mag gesplitst te krijgen, waarvoor ik dan weer naar het postkantoor in Vilvoorde moet hollen om die stomme zegels te plakken en die boete toch nog net te laat op zijn bestemming te krijgen. Het is allemaal niet zo simpel. En dan nog eens de klaagzang van een beroepsmilitair uit Tienen te moeten aanhoren hoe die twee miljoen boete moet betalen aan de belastingen op een pree van 50.000 BEF per maand ? Dat was er net te veel aan (en ook wel wat bij de haren getrokken vrees ik, maar soit).
Enfin, waarmee ik maar wil zeggen : welkom aan het nieuwe spoor, vaarwel oude spoor, we zullen u gedenken in onze herinneringen aan de tijden dat we boven op het viaduct over u mochten wisselen...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: