zondag, april 25, 2004

Space Invaders

Space Invaders

Herinnert er zich nog iemand dit spel uit de jaren '80? Ja, wel zij die het het zich herinneren, behoren tot de oudere generatie. Een megabangelijk, maar evenzeer eenvoudig spel, dat ik in mijn jonge dagen behoorlijk veel gespeeld heb in de Lunaparken op de kermis. In de pre-homecomputer tijd. Toen de enige plaats om computerspelletjes te spelen het lunapark was. En toen die er ook nog van vol stonden. Anders dan nu, waar er meer pluche beesten en andere prullen te verzamelen zijn, want waarom zouden er nog veel computerspelletjes staan? Iedereen heeft dat toch bij zich thuis.
Maar dit heb ik dus enorm veel gespeeld. Groot was dan ook mijn vreugde toen ik het hier teruggevonden heb. En het sinds die dag ook al behoorlijk veel gespeeld heb. Nostalgie, heimwee naar een verleden toen alles nog zo simpel was. Toen je grootste zorg was zo lang mogelijk met diezelfde vijf of tien frank verder te spelen. En niets anders.
Maar ja, die tijd is voorbij... Och, elke tijd heeft zo zijn charmes, nietwaar !

Blogje ',','

Geen opmerkingen: