maandag, april 12, 2004

Opruimdag

Opruimdag

Waarvoor dient een tweede Paasdag ? (behalve om af te kicken van een heerlijk weekje snowboarden) Om op te ruimen, op familiebezoek te gaan, de tuinmeubelen buiten te sleuren, de bloempotten klaar te zetten om verse bloemetjes in te planten, wat onkruidverdelger te strooien en nog meer op te ruimen.
En wat je dan allemaal tegenkomt ? Daar kan ik boeken over schrijven.
Eerst razzia gehouden in Bram's speelgoed. En dat was nodig. We hebben een grote speelgoedmand in de living staan, maar die begon meer op een vuilbak dan een speelgoedmand te lijken. Dus alles wat niet echt speelgoed was (papiertjes van speelgoed, kindereitjes, en dies meer) weggegooid, boeken waar hij niet meer in leest een andere bestemming gegeven, een boel van het speelgoed waar hij niet meer mee speelt, samengesmeten in een zak, die op zijn beurt in 1 van de 2 grote dozen verdwenen is met oud speelgoed van hem. Voor zover hij het niet ziet, want als hij het ziet, wordt het speelgoed waar hij al maanden niet meer naar omgezien heeft intussen weer heel interessant. Maar onze Bram is ondertussen groot genoeg om te begrijpen dat er af en toe moet opgeruimd worden.
Daarna was het tweede paasdag diner bij de schoonouders (lekker zoals altijd :-) en dan op naar de moemoe in het rusthuis. Ik begin altijd over de zin van het leven na te denken als ik die sukkelaars zie in het rusthuis, dement, hulpbehoevend, totaal afhankelijk van anderen. En ze zijn niet altijd even oud. Het sterkt me telkens weer in de overtuiging dat we van het leven moeten genieten zoveel we kunnen. Een stukje opzij zetten voor later is ok, maar niet te veel, want misschien komt er nooit een later.
En natuurlijk zijn we met de fiets gegaan, want het weer was zeer mooi. Ideaal dus om de tuinmeubelen van de zolder te halen en terug hun plaatsje op 1 van de 2 terassen te geven. Al blijft de tafel nog even op stal, want eerstdaags wordt er een soort prieel gebouwd op het terras aan het huis. Waar we dan planten tegen laten groeien, zodat we schaduw hebben in de zomer en heerlijk rustig kunnen eten op het terras. Zalig toch.
En wat heb ik nog allemaal gevonden? Mijn resultatan van in Diepenbeek. Aan de Economische Hogeschool Limburg (nu beter gekend als LUC). Ik moet zeggen, dat viel nogal mee. Er waren de buizen hier een daar, maar over het algemeen toch vrij goed. Ben vier jaar lang eerste zit doorgeweest, iets waar ik toch wel een beetje fier op ben, en terecht, niet ? Al had ik achteraf gezien wel wat meer van het studentenleven moeten profiteren, maar ja, ik heb mijn deel ook wel gehad hoor, en achteraf weet je alles beter nietwaar.
Ook een echt antiek stuk is boven water gekomen tijdens mijn speurtocht. Een Atari Portfolio. De PDA avant la lettre. Een zakcomputer die ik al zeker 12 jaar heb of meer. Met toen vrij uitgebreide mogelijkheden, maar ik heb hem nooit veel gebruikt. Dat ding vrat batterijen (heb hem tweedehands gekocht en een voeding was er niet bij), en telkens de batterijen leeg waren, moest je alles opnieuw ingeven. Niet echt handig. Maar wat blijkt nu ? De voeding van een Nokia GSM past er ook op en dat werkt. Dus oplaadbare batterijen erin en de voeding bij de hand. Ga er nog eens wat mee stoeien als ik niet weet wat doen.
En zo is mijn dag weer grotendeels gepasseerd. Hard pogend niet aan morgen te denken, want ik heb echt niet veel zin om weer aan het werk te gaan. Maar dat zal wel beteren eens dat ik bezig ben zeker ? Allez, ik hoop het. We zien wel, het is maar een korte week, nietwaar. En dan is het weer weekend :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: