donderdag, april 22, 2004

De kracht van de insinuatie

De kracht van de insinuatie

"Driekwart huisartsen seksueel aangetrokken tot patient."
Dat blokletterden Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen onlangs in het groot in de krant.
Dat leek me wel heel veel. Ik heb mijn huisarts nog nooit lonkend naar mij zien kijken (maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen nietwaar ;-)
Maar als je dan verder leest, wat zie je dan ? Dat driekwart van de huisartsen ooit al eens seksueel aangetrokken geweest zijn tot een patient. En is dat nu zo verwonderlijk ? Die mensen zien honderder, duizenden patienten op hun raadplegingen en huisbezoeken. In mindere of meerdere staat van gekleedheid. Het lijkt met heel normaal dat ze af en toe al eens iets voelen kriebelen als er een ranke, schaars geklede deerne voor hen staat.
Wat daarom nog lang niet wil zeggen dat er ook iets gebeurt, nietwaar.
Ik voel in de lente de kriebels ook als de korte rokjes en strakke topjes, al of niet met ontblote navelbuik weer veelvuldig in het straatbeeld verschijnen. Maar dat wil toch ook nog niet zeggen dat ik met al die dames iets begin. Amai mijn voeten, ik zou het niet overleven ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: