dinsdag, april 20, 2004

De invloed van Wagner op het rijgedrag

De invloed van Wagner op het rijgedrag

Een van de onderwerpen onlangs op Man bijt Hond. Ik kan niet meespreken van de invloed van Wagner op mijn rijgedrag, want ik luister daar nooit naar in de wagen, maar ik ben er wel van overtuigd dat bepaalde muziek je rijgedrag beinvloedt. Evanescence voor het moment of een andere stevige rockplaat die uit zijn voegen barst, doet je onbewust of bewust het gaspedaal wat dieper indrukken en iets sportiever rijden.
Terwijl bijvoorbeeld Enya je wellicht rustiger doet rijden, al is die niet aan te raden als je moe bent denk ik, want dan val je wellicht in slaap.
Maar uiteindelijk beinvloedt alles je rijgedrag. Als het een lekker weertje is, rij je vlotter, als je opgejaagd bent door frustraties op het werk (een volledig denkbeeldige situatie natuurlijk, maar bij sommige mensen schijnt dat het geval te zijn ;-) of als je je gewoon goed voelt, rij je anders. Alles beinvloedt je rijgedrag, zoals alles alles wat je doet beinvloedt. Niets is los van elkaar te bekijken, alles hangt aan elkaar, de theorie van Leonardus Link ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: