zondag, maart 07, 2004

De kranten krimpen

De kranten krimpen

Het kan toeval zijn, maar ik durf het te betwijfelen. Een week nadat 'De Gazet van Antwerpen' gekrompen is in de was, kondigt ook de Standaard aan dat ze hun gazet te warm gaan koken en een stukje laten krimpen. Meer bepaald naar het 'Tabloid' formaat. Geopend 385 mm hoog en 540 mm breed.
Niet dat het mij stoort, want ik lees geen krant. Soms zou ik het wel willen doen, maar ik kom er niet aan toe. Heb er geen tijd voor. Heb ook al geen tijd meer om alle week- en maandbladen te lezen waar ik op geabonneerd ben. Wat mij ertoe gebracht heeft er een paar op te zeggen. Als je ze keer na keer op een stapel legt zonder te lezen, heeft het niet veel zin nietwaar.
Soit, de kranten krimpen, is wel handiger denk ik. Want zo'n gigantisch groot stuk papier op de trein of op de bus is niet handig. En achter het stuur al helemaal niet. Lach niet, ik zie heel veel mensen 's morgens in de file de krant lezen. Wat al evenmin kan TV kijken achter het stuur.
Neen, wat ik doe, is elke morgen het kranten overzicht van kranten.com bekijken, zien of er iets tussenzit en dat dan eventueel online lezen. En zelfs dat lukt me niet altijd.
Het leven is veel te druk, veel te gejaagd. Zoveel te doen, zo weinig tijd. :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: