vrijdag, januari 23, 2004

There's only one way of life

There's only one way of life

Een waarheid als een koe, deze song van The Levellers. Is al een oudje, maar hij blijft actueel. Het enige wat je moet doen, is je eigen leven maken. Dat lijkt makkelijk, dat is het niet, maar uiteindelijk is dat de enige manier om het ware geluk te vinden.
Als je de hele tijd bezig bent met iedereen om je heen ter wille te zijn, met te trachten hen gelukkig te maken, dan zal dat niet lukken. Neen, je moet eerst orde scheppen in je eigen leven. Dan kan je de mensen om je heen ten volle helpen om ook hun geluk te vinden.
Dit een way of life van een grote meneer, letterlijk en figuurlijk, een ex-baas van mij en ik bewonder hem zeer om de manier waarop hij dit credo elke dag waarmaakt. Ik hoop dit ook ooit te kunnen. Het volmaakte evenwicht te vinden, het perfecte geluk te vinden. Niet dat ik nu te klagen heb, maar het ultieme evenwicht is er nog niet. Maar ik ben nog jong hé. Dat kan nog altijd komen. Tegen dat ik op pensioen ben .

Blogje ',','

Geen opmerkingen: