zaterdag, januari 24, 2004

Papa, wilt gij iets van Lego voor mij maken ?

Papa, wilt gij iets van Lego voor mij maken ?

"Alle auto's van Jack Stone ? Toe papa, please papa, wil je dat doen ?" Wat doe je dan als liefhebbende papa ? Van je hart een steen maken ? Neen toch ? Neen, je smelt en doet wat zoonlief vraagt. En dus begin je een paar auto's van Jack Stone (tegenwoordig beter gekend als 4+ Juniors).
Maar snel goed is het niet voor onze Bram. Neen, ik doe het altijd verkeerd. "Zo moet dat niet papa. Jij doet dat verkeerd. Dat stukje moet anders. Je kent er niets van. Ik doe dat altijd goed als ik het doe." enz.
Wel, dan is mijn antwoord simpel. Doe het dan zelf .
Niet dat wij ruzie maken hoor, en niet dat onze Bram zo ne moeilijke gast is, maar hij heeft zo zijn eigen idee?n en vooral een olifantengeheugen. Een stukje van een andere kleur of iets andere vorm of kleur is niet goed. Het moet het juist zijn, daar is geen weg buiten. Compromissen sluiten staat nog niet in zijn woordenboek. En dat is misschien nog zo slecht niet. Dat hij zijn pure onschuld nog maar een tijdje behoudt. Hij zal nog vaak genoeg moeten leren dat het leven een groot compromis is....

Blogje ',','

Geen opmerkingen: