zondag, januari 25, 2004

Multitasking

Multitasking

Dat is wat er van een moderne man verwacht wordt. Tegelijk soep koken, spruitjes kuisen en tussendoor Djembe spelen. En dan nog op de kleine letten en helpdesk voor computerperikelen spelen. De man van tegenwoordig heeft het niet gemakkelijk, geloof me vrij.
Alles moeten we kunnen. Een WC repareren, een projector uit elkaar vijzen, iets bouwen van Lego - maar dan moet het wel super zijn, niet zo iets stoms... - voorlezen uit boekjes, zelf boeken schrijven, werken gaan om sollen te verdienen om op vakantie te kunnen gaan, enz.
Wat had de man van vroeger het toch gemakkelijk. Hij ging de ganse dag op het veld werken, kwam thuis, stak zijn poten onder tafel en kon eten. Daarbuiten moest hij er alleen voor zorgen dat het nageslacht verwekt werd en voor de rest trok hij er zich niets van aan.
Al wil ik hier niet beweren dat dat beter was hoor. Verdenk me aub niet van dat soort gedachten. Het is maar bij wijze van spreken. Het leven leek vroeger veel makkelijker voor de man, maar ik betwijfel of het ook zo wel was. En zo erg heb ik het niet hoor, integendeel. Alleen is het soms wat druk, maar dat is de kwaal van de tijd zeker ?
Enfin, ik klaag niet, koken doe ik wel graag, iets van Lego bouwen ook, Djembe spelen ook, wat helpen in het huishouden ook, boeken schrijven en lezen ook en werken gaan, tja, over het algemeen ook wel ....
Alleen is onze Bram niet zo ne groter Djembe fan : 'smijt die stomme Djembe maar in de vuilbak', zei hij straks. Maar hij zal er aan moeten wennen, want hij gaat dat geluid nog heel veel te horen krijgen.
Meer moet dat dus niet zijn, toch ...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: