maandag, januari 26, 2004

In de ban van de Ring

In de ban van de Ring

Neen, niet die van J.R. Tolkien, wel die van Luc en Els. Als je Djembe speelt, moet je alle ringen en horloges uitdoen. En niet voor niets. Was het een keer vergeten en heb al kleine putjes in mijnen Djembe. Vanmorgen dus nog even gespeeld - ja, ben echt bezeten door het Djembe virus - en dus mijn trouwring uitgedaan. En natuurlijk vergeten weer aan te doen.
Waardoor ik onderweg naar Vilvoorde vaststelde dat ik hem niet aanhad. Voelde vreemd, raar, ik kan het niet goed begrijpen, maar ik heb die nu al bijna acht jaar aan en het is een stuk van mezelf geworden.
Ik speel er veel mee, doe hem veel uit, maar laat hem nooit lang uit. Ook dat spelen is een gewoonte geworden die ik nu miste. Hoevaak ik aan mijn niet aanwezige ring gedraaid heb, kan ik niet tellen. Maar het was raar.
Al is het maar een stuk metaal (goud natuurlijk) en is het niet de echte band die ik met Els heb, het heeft toch een grote symbolische waarde. Het is meer dan een stukje edelmetaal. Niet dat ik me niet meer getrouwd voelde he, begrijp me niet verkeerd, maar het is toch wel even wennen, zo zonder.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: