zondag, januari 18, 2004

Hoe kan ne mens zo ontstressen ?

Een dagje (of half dagje) Africa Museum is echt een aanrader. Zeker voor onze Bram, die was super enthousiast. Al die opgezette dieren waren een zeer prikkelende ervaring voor hem. Al vroeg hij in het begin wel zeker tien keer "Die bewegen toch niet meer ?". Maar toen die schrik voorbij was, kon zijn geluk niet meer op. Van de ene kamer naar de andere. Van het ene verbazingwekkende grote of kleine dier naar het andere. Ongelooflijk hoe enthousiast en leergierig dat manneke is.
En ook ik vond het leuk. Els was er al vaak geweest, voor haar was het nieuwe er wel vanaf. Maar het was best leerrijk. Tot ik daar een conversatie opving tussen twee bewakers van het museum.
"Ja Versatel heeft nu iets nieuws. ADSL voor 19 euro. Dan moet je niet meer via Belgacom gaan. ....." Ik ben bijna gaan lopen, schreeuwen, huilen. Het werk achtervolgt mij overal. Dan doe je eens iets dat niets, maar dan ook niets met het werk te maken heeft, integendeel, wat daar te zien is, is net het tegenovergestelde van IT en Telecom, en dan krijg je zoiets. Ik kan nergens meer vluchten. Ik word opgejaagd....
Enfin, het was voor de rest wel leuk en zeer leerrijk.
Waarna we nog een tussenstop gemaakt hebben bij tanteke Nonneke in Overijse en in Leuven om nog een gratis CDtje af te halen.
Om dan rap rap ons klaar te maken voor den drink van de Swa die op pensioen ging. Ook dat was leuk. Goede muziek van DJ Dirk, goeie drank (veel bier, niet te veel, net genoeg...) en aangenaam gezelschap. Meer moet dat toch niet zijn.
En geen kortsluiting in mijn bovenkamer. Wat een opluchting. Allez, het kan dan toch nog...
En vanmorgen wakker geworden met weer een idee voor een Vlaams Filmpke. Maar daar vertel ik later nog wel meer over. Veel te doen, veel te weinig tijd. Wanneer moet ne mens het toch allemaal doen ?

Blogje ',','

Geen opmerkingen: