zondag, januari 25, 2004

Eurosong 2004 revisited

Eurosong 2004 revisited

Tweede ronde. Ik heb niet alles gezien, wegens nog een beetje aan het werk voor mijn nieuwe uitdaging op het werk, maar het belangrijkste heb ik toch gezien.
Klik klak (of hoe schrijf je dat) met 'Vieze oude vent.' Niet veel soeps. Sommige dingen kwamen vaag bekend voor, maar niet aan mij besteed. Alleen heeft onze Bram dat liedje blijkbaar al wel ergens gehoord en gebruikt hij die zin te pas en vooral te onpas
En natuurlijk Biba Binoche. Met - tot mijn grote verbazing - de baslijn van Adamski's Killer gejat. Killer is een megadijk van een nummer. Een van mijn favorieten aller tijden, dat dit nu gebruikt wordt in een draak van een nummer, door een draak van een vrouw, het doet pijn, het doet heel veel pijn. Het is een act, een gimmick, een comedienummer, met nog een dragqueen er bovenop. Het zou grappig kunnen overkomen, maar ik vind het niet veel humor inhouden.
De reacties : Andre Vermeulen die dit goed vond ? Die had zeker iets nodig van Betty.
De rest was niet echt positief, Dana proven?ale was echt wel een vondst. Maar dat Marcel haar nog goed vond ook - tenminste wat amusementswaarde betrof - is niet echt te snappen. Of willen ze een tweede 'Rendez Vous' naar Eurosong sturen ? Dat was toen ook een poging om op te vallen, om artistiek te doen, maar de afgang die we toen gehad hebben, was behoorlijk groot.
Of is het misschien de bedoeling dat we zeker niet winnen ? Vorig jaar was het op het nippertje, misschien willen ze dat niet meer riskeren, want het kost te veel geld.
Ik weet het niet, kan me ook niet veel schelen, lig er niet wakker van, maar sommige dingen snap ik echt niet....
En het laatste - Elsie - vond ik echt wel goed, klonk goed, vlot, vrolijk, zomers, nogal iets anders dan Biba !

Blogje ',','

Geen opmerkingen: