dinsdag, januari 06, 2004

Een goede daad

Een goede daad

Vanavond reed mijn vrouw zoals altijd van haar werk naar huis en kwam ze in Aarschot voorbij, (in de buurt van de Poco Loco voor de ingewijden...). En wat zag zij : een schouw die toch wel heel hard dampte. Dat was niet normaal. Maar ze was er al voorbij. Dus wat deed mijn Els ? Zij reed een blokje om en kwam terug. En belde aan.
"Ja, ik weet het, de schouw staat in brand, en de brandweer is gebeld, maar ze komen maar niet. " Niet goed dus. De man was alleen thuis met twee kleine kindjes. Els heeft hem dan even met de kinderen geholpen en de schouw vrijgemaakt, sofa weg, tapijt weg en gebleven tot de brandweer er was.
Maar ondertussen was er geen enkele andere auto gestopt om te helpen of te vragen wat er scheelde. Wat er als er niemand thuis was en de schouw in brand stond ? Dan zou het huis helemaal afbranden als niemand er zich iets van zou aantrekken zoals mijn Els wel gedaan heeft. Het is toch erg gesteld in onze maatschappij dat mensen zo egoďstisch zijn.
Maar niet mijn Els, neen zij niet. En blij dat ik daar mee ben. Nu weet ik weer waarom ik met haar getrouwd ben. En zal blijven Zo is er maar één hoor.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: