woensdag, januari 28, 2004

De zatlappen van Rijmenam

De zatlappen van Rijmenam

Gisteren vergeten, maar vandaag - toen ik die weg weer in de andere richting nam - werd ik er opnieuw aan herinnerd. Ik weet niet wat het was gisteren, maar toen ik naar huis reed en door Rijmenam kwam, moest daar iets geweest zijn, want het aantal zwalpende, twijfelende en aarzelende auto's dat daar rondreed was echt niet meer normaal. Buiten alle proporties. Dat was het.
De ene na de andere ging over de middenstreep, stopte zonder reden, vertraagde, versnelde, zwalpte van links naar rechts. De bond van gepensioneerden die aan de drank gezeten had of zo iets. Een bende vrouwen die hun wekelijkse bijeenkomst bezegeld hadden met een goeie cognac ?
Ik weet het echt niet, maar normaal was het niet, dat is zeker. Ik had verdorie schrik. Was blij dat ik uit die contreien weg was om neer te strijken in het rustige en grotendeels van zatlappen gespeende (alhoewel) Heultje.
Volgende keer dat ik daar doorkom, zal ik toch extra opletten.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: