woensdag, januari 21, 2004

De VRT kijkt af van VTM...

De VRT kijkt af van VTM...

Hoe kan je Eurosong Bizz anders bestempelen als een copy van Miss België achter de schermen ? Het is hetzelfde concept, volg de soon to be bekende Vlamingen op hun reis naar de gloriedag in hun leven, toon hun zenuwen, hun spanningen, hun euforie en verdriet, hun frustraties en geluk, en je hebt een mooi staaltje van hoogstaande emo-tv.
Met dit grote verschil dat Eurosong Bizz gepresenteerd wordt door niemand minder dan mijn all time favorite presentatrice met de ongelooflijk sexy en lieve stem en de prachtige, grote en hypnotiserende ogen : Roos van Acker. Als ik haar zie en hoor dan smelt ik. Dus wat mij betreft, ligt het niveau van Eurosong Bizz zo'n honderd keer hoger dan Miss België achter de schermen, zelfs al deed daar iemand uit mijn familie aan mee. Die kan - sorry Karen - niet op tegen Roos.
En moet ik zeggen dat het ludieke en menselijke aspect toch wel heel wat meer aandacht kreeg dan bij VTM. Waar vooral de omhooggevallen ego's en de kleine kantjes van de deelnemers in de verf gezet werd. Is dat dan toch het verschil tussen VRT en VTM ? Dat VRT meer belang aan kwaliteit en echte programma's hecht ? Ik mag het hopen. Ik mag het echt hopen.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: