zaterdag, januari 10, 2004

Bart De Rijke

Bart De Rijke

Ondanks het vertonen van Star Wars V en The Sixt Day toch aan het kijken naar Bart De Rijke op VTM. En ik moet zeggen, het is een goed programma. Het toont duidelijk aan hoe belachelijk sommigen van de figuren op VTM zich op TV durven en kunnen maken. En het moet gezegd. Je moet het maar kunnen. Je zelf zonder meer dik belachelijk maken op het kleine scherm. Iedereen maakt zich natuurlijk al eens belachelijk, maar dat je dat zo op TV durft te doen, chapeau, daar moet je lef voor hebben. Ik ga nog bewondering krijgen voor die elite van VTM.
En de reden waarom ik niet naar die films kijk ? Wel, ik ben weer begonnen aan een nieuw Vlaams Filmpke. Over een masker en wat daar allemaal achter verborgen zit. Naar een idee van mijn Els. Zij is goed in het aanleveren van ideeën voor Vlaamse Filmpkes, want ze heeft al een paar keer het idee geleverd, en ik schrijf de verhaaltjes dan. Een perfecte samenwerking. En als ik naar zo'n films kijk, kan ik niet schrijven. Het is een keuze. Zoals het leven een grote keuze is, nietwaar.
Ik had me nochtans voorgenomen om, na het afwerken van boek acht het even rustig aan te gaan doen, maar ik kan het niet laten. Het kriebelt zo hard. En zin om deel III (AKA Deel I) van de Meriumbe trilogie af te werken, heb ik nu even niet. Dus wordt het een vluggertje. Een kortverhaal. Een Vlaams Filmpke.
Tot de zin voor een volledig verhaal, met voorspel, hoofdspel en naspel weer opduikt en ik de twee boeken die nog halfafgewerkt liggen te wachten, kan afwerken. En de inspiratie voor heel nieuwe dingen zijn kop weer opsteekt en ik weer meegesleurd wordt in een nieuw verhaal. Ben benieuwd hoe die allemaal weer gaan aflopen.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: