zaterdag, december 20, 2003

Vergeet het nippertje

Vergeet het nippertje

Het was te laat. Ik die nog dacht dat we tot maandag gingen toekomen met onze mazout was verkeerd. Nog geen tien minuten nadat ik het vorige geschreven had, kwam Els zeggen dat de verwarming niet meer ging. Mazout op, ton leeg, gedaan met zingen. Nie goe bezig.
Dus maar snel naar de leverancier gebeld. Maar daar was niemand meer (buiten de Belgacom messenger service, maar die wilde ik nu echt niet spreken. Maar die leverancier werkt samen met een andere leverancier en ikke dus naar daar gebeld.
'We gaan ons best doen om vandaag nog te komen, maar we kunnen niets garanderen.' Wij de dikke truien en dekens al bijna aan het bijhalen. Maar, nog geen half uur later (echt waar, maar een goei twintig minuten) stopte er al een camion van Bruyninckx-Houtmeyers uit Herselt. Met 3.000 liter mazout. Joepie, we gaan dus toch niet bevriezen.
Dus : eind goed al goed, al is het nu nog even afwachten of de chauffage nog gaat, want ik moet nog een uurtje wachten om ze terug op te zetten, zodat het vuil kan bezinken. Maar allez, we hebben toch al mazout en zoals je ziet, de service is de wereld nog niet uit !

Update : na een paar keer proberen en nadat ik (met de hulp van Els ) de juiste knop gevonden had, is de chauffage weer gestart en zitten we weer lekker warm. Het is maar als het weg is dat je dit soort dingen als het hebben van een werkende verwarming begint te appreciƫren. Want het begon al aardig koud in huis te worden.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: