vrijdag, december 05, 2003

Miss Belgie

Miss Belgie

Enkele beschouwingen bij de halve finale van Miss België van vandaag (waar ik natuurlijk verplicht ben naar te kijken omdat mijn nichtje meedoet).

- Miss Cécile Muller spreekt Nederlands. ttz, iets dat erop lijkt. Het is volgens mij een charmeoffensief om de indruk te geven dat ze Nederlands spreekt. Francesca Vanthielen (met wie ik nog ooit op café gezeten heb en bijna een pint van haar over mij gekregen heb, spijtig genoeg niet helemaal ) deed een heel verhaal in het Nederlands, waar miss CM geen knijt van begreep, maar waar ze haar antwoord op vanbuiten geleerd had. En dan die punten geven in het Nederlands. Gelukkig keek Francesca mee (van wiens vader ik trouwens in Diepenbeek aan de EHL nog les gekregen heb, ik heb echt wel een hechte band met deze meid ), zodat ze de talrijke fouten van onze Miss CM kon verbeteren. Huilen met de pet op, noem ik dat. Maar ja, ze deed dan tenminste toch een poging.
- ook miss brandweer deed mee, en had zelfs nog een diploma. Hip hip hip hoera. Laat ons vieren.
- mijn nichtje, ons Karen, kwam er een stuk beter uit dan vorige keren. Ze wil een stuk af van het vrome imago dat ze heeft en wil beoordeeld worden zoals ze is. Kan ik inkomen. Het is natuurlijk wel zo dat de macht van de media groot is en dat ze alleen maar laten zien wat ze willen. Tja, wie zal zeggen hoe ze echt is. Ikke niet, want ik ken haar niet echt.
- Herman de Croo. Wel, wat die op een dergelijk program komt doen, beats me. Maar hij was er. Deed wel een schitterende uitspraak : "Ik heb nog nooit zo lang naar VTM gekeken als nu." Dat is echt wel iets dat je moet zeggen als je gevraagd wordt om deel te nemen aan een program op den VTM. De max gewoon.
Enfin, het spel is gespeeld, de punten worden verdeeld. Gans Vlaanderen zit te smssen (en ja, ik heb ook gesmssd, voor mijn nichtje natuurlijk, maar ook voor Els haar favoriete (niet mijn nichtje dus )). We zien wel wie wint, nietwaar.

Tussendoor nog maar eens aan een nieuwe Vlaams Filmpke begonnen. Een kruising tussen een UFO verhaal en een eerste verliefdheid. Mooi hé. Vind ik ook.
En ondertussen is mijn derde recensie op komst (meldde mijn uitgever mij vanavond), het loopt goed, het loopt echt goed.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: