maandag, december 08, 2003

Mijn stamboom

Mijn stamboom

Die hele Huminity toestand deed mij sterk aan mijn (of was het nu die van Els) stamboom denken. Hier komen ook enkele loops in voor. Broer en zus zien generaties later hun afstammelingen weer bij elkaar komen. Zeer interessant om te zien.
In een duister verleden, toen ik nog eens veel tijd had, hebben we ons hier eens behoorlijk veel mee bezig gehouden. Dagen en nachten opzoekingen gedaan in gemeentelijke archieven. Ne mens wordt daar nijg in, zoals ze zeggen bij ons.
En met resultaat. Want we zijn teruggegaan tot in 1490 of zo iets. Het juiste jaar weten we niet, maar het moet zoiets geweest zijn. Dit was langs Els haar kant, maar het is echt uitzonderlijk dat je daar geraakt. Ik moet wel toegeven dat we hulp gekregen hebben van Chris De Winter (neen, geen familie van), voorzitter van Heemkring Ansfried van Westerlo. Hij heeft dezelfde voorouders als Els, toch rond die tijd, en de input komt dus van hem.
Maar zelf zijn we wel tot in 1600 geraakt. Wat ook al heel ver is. Dat is vele generaties terug. Vele voorouders met vele kinderen en vele levens. Zeer inspirerend als je daarover begint na te denken ;-)
Het is dan ook niet voor niets dat in één van de Vlaamse filmpkes één van Els haar voorouders opduikt...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: