vrijdag, december 05, 2003

Dat was het dan weer ...

Dat was het dan weer ...

... voor werkweek 49. 49 al, verdorie, dat is bijna 52 en het jaar zit er weer op. Tijd om beginnen terug te mijmeren over alles wat we dit jaar weer mogen beleven hebben. Goede dingen en slechte dingen. Blije dingen en heel droeve dingen. We hebben nieuwe mensen leren kennen, nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe collega's gekregen, maar ook afscheid moeten nemen van een aantal mensen. Sommigen hebben de firma verlaten, anderen hebben het leven verlaten...
En dat deed pijn, dat doet nog steeds pijn. Het is niet eerlijk, maar er is niets aan te doen. Sterven hoort bij het leven, zeggen ze, maar van dat stuk van het leven hou ik absoluut niet. Maar veel keuze is er niet.
En wat zal 2004 brengen ? Wie zal het zeggen ? Ik weet het niet. Gelukkig maar waarschijnlijk dat we het niet weten, want als we alles geweten hadden wat er voor ons lag in 2003, zouden we er dan iets van hebben kunnen genieten ? Wellicht niet.
En als we alles op voorhand zouden weten, zouden we alles kunnen doen zoals we het wilden, maar zou dat ons gelukkiger maken ? Ik denk het ook niet.
Enfin, ik ben duidelijk weer in een filosofische bui, wellicht nog het gevolg van een nogal bewogen en spannende week...
Op een paar dingen na, wil ik ze zo liever niet te veel meemaken. En dan te bedenken dat ik het grotendeels zelf in handen had. Niet te doen. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer. Ik kan alleen maar leren uit mijn fouten en zorgen dat ze zich niet herhalen, nietwaar.
En met deze wijze noot besluit ik deze bijdrage tot het filosofisch halfuurtje en ga ik me bezighouden met nuttigere dingen. Niet blijven stilstaan bij het verleden, vooruit kijken, dat is de boodschap. Een goei fles wijn drinken, aan mijn boek werken en ondertussen naar de verkiezing van miss Belgiƫ kijken. Zien of mijn nichtje (of is het God zelf die daar op het podium staat ?) het goed doet. Wat kan een man meer verlangen van een zaterdagavond ? Niets toch ....

Blogje ',','

Geen opmerkingen: