maandag, december 08, 2003

Belgacom prutsers ...

Belgacom prutsers ...

Ben ik vanavond rustig aan het surfen, ondertussen wat aan een nieuw Vlaams Filmpke aan het werken en tegelijk nog met een viertal mensen via MSN & ICQ aan het praten. Verdwijnt mijn ADSL verbinding daar toch zomaar eventjes. Zomaar, uit het niets. Alles weg. Het gebeurt af en toe dat ik een disconnect krijg of dat mijn VPN uitvalt, maar dan kan ik altijd direct terug verbinden. Deze keer niet echter. Niets aan te doen, alles was weg.
Ikke dus even via dial up (ne goeie ouwe Freedom) ingebeld om te zien of er iets op de monitoring te zien was. Maar niets, niets te zien, geen probleem te vinden. Weird. Dan den hele bak maar even gereboot, je weet nooit. Niets helpt. Ingelogd op de router, alles lijkt ok, maar link is down. Heel Weird. Ondertussen wel mooi sync op de router, alles lijkt ok.
Dan maar mijn connecties ingeschakeld en naar de helpdesk gebeld (van Scarlet in Vilvoorde). En ja hoor, wat blijkt. Onze vrienden van Belgacom zijn een 'Planned Maintenance' bezig op de DSLAM van Westmeerbeek !!!!
Planned maintenance ? Om 22u05 's avonds ? Zijn die nu helemaal gek geworden ? En dat tot 23u10. Is dat nu nog een uur om planned maintenances te doen ? Daar gaan ze nog van horen. Daar kan ik niet mee lachen.
Maar ondertussen dus weer terug online, zodat ik niet meer hoeft te genieten van die schitterende, superhoge snelheid van 33 kbit/s. Als je 3300 kbit/s gewoon bent, durft dat wel eens tegen te vallen....

Blogje ',','

Geen opmerkingen: