zaterdag, december 20, 2003

American Beauty

American Beauty

Is vorige week of zo ergens op TV geweest, maar kon toen niet kijken en heb hem dus opgenomen. Heb er gisterenavond naar gekeken en ik moet zeggen dat ik nog steeds onder de indruk ben. Lang geleden had ik er al eens een stuk van gezien, maar nooit helemaal. Nu dus wel. Schitterende film. Zeker als je zelf zowat in een midlife crisis zit (gezeten hebt...), dan begrijp je heel veel van de dingen die deze man doormaakt. Bij de omschrijving in ons tv-boekje stond dat bijna elke man wel iets zou herkennen uit deze film, wel, ik heb er verdomd veel uit herkend. Niet dat mijn huwelijk is zoals dat van de man in deze film hoor, integendeel, ik heb niet te klagen , maar toch zie ik veel terugkomen, veel van de vragen die hij zich stelt, veel van de bedenkingen die hij zich maakt. Waar ben je mee bezig ? Is dit wat je met de rest van je leven wil doen ? Al denk ik (hoop ik ) dat ik op de meeste van mijn vragen wel een antwoord gevonden heb....
Enfin, wat ik dus maar wil zeggen is, verdomd goede film, origineel, goed geacteerd, en zeer herkenbaar. Eentje om bij te houden.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: